Методична робота



w  елементи педагогічних технологій

1)   вокористання інтерактивних методів навчання,

         Особливістю інтерактивного навчання є підготовка учня до життя в громадянському суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з будь-якого предмета шкільної програми. Уроки повинні надати учням основні пізнавальні та громадянські вміння, а також навики і зразки поведінки.
            Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків, які були реалізовані при викладенні її орієнтовного варіанта в цьому посібнику.  Як правило, структура таких занять складається з п`яти елементів:
1)     мотивація;
2)     оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів;
3)      надання необхідної інформації;
4)     інтерактивна вправа – центральна частина заняття
5)   підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.


Інтерактивне навчання:
  • створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність;
  • постійна, активна взаємодія всіх учнів;
  • учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб`єктами навчання;
  • моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації;
  • створення атмосфери співробітництва, взаємодії, можливість педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу;
  • виключає як домінування одного учасника навчального процесу над іншими, так і однієї  думки над іншою;
  • учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.



2)    впроводження ІКТ.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій – це вимога  сьогодення. З метою надання учням допомоги в отриманні необхідної інформації, використовую нові форми організації навчання. Для цього створюю блоги за різними темами. Блоги веду з 2010 року. 
      На своїх уроках я систематично використовую відео- і комп’ютерну техніку   та можливості  Інтернету з метою демонстрації малюнків, графіків, динамічних зображень та ін., для контролю знань застосовую  тестування, для  самостійної роботи - створення міні-проектів. До  роботи залучаються як групи, так і окремі учні.    
               Нові форми організації навчання за допомогою ІКТ, які я використовую у своїй роботі: 
Відеолекція або слайдлекція.
Онлайн-тестування
Створення блогів, сайтів,
Створення каналу на YouTube.
          Метою цієї роботи є надання учням допомоги в отриманні необхідної інформації в умовах неможливості або обмеження відвідування школи. Учні можуть в зручний час переглянути відеолекцїї, пройти тестування (миттєво отримуючи результат), переглянути теоретичну інформацію, отримати відеоілюстрацію теоретичним відомостям тощо.
 Суспільно-політичні події, які мали місце в Україні, відбилися на організації навчально-виховного процесу.  Це  спонукало мене до створено ряду  відеолекцій
      Така форма навчання  дає учням вичерпну  інформацію  з конкретної проблеми і містить перелік різноманітних  завдань.
           Наприклад,  працюючі  над  відеолекцією  “Фізичні та хімічні явища”, учні  не лише опрацювали теоретичний матеріал, а й виконали практичні  завдання, що дало можливість вчителю оцінити роботу кожного.

        Мої відеолекції:
1. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
2. Взаємодія солей з металами.
3. Взаємодія солей з основами. Реакції обміну.
4. Складання рівнянь хімічних реакцій.

  
        До роботи  по створенню  відематеріалів  я  залучаю  й   учнів.
             Так в минулому навчальному році учениця  7 класу  на районному етапі МАН з інформатики представила роботу “Валентність. Складання формул по валентностям елементів”., яка зайняла ІІІ місце.


3)    впровадження елементів дистанційних технологій навчання. 


Дистанційне навчання – це форма організації і реалізації навчально-виховного процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (на відстані).



            З 2009 року я в своїй роботі використовую елементи дистанційних технологій – домашні завдання учні виконують в Інтернет-середовищі. Мої сторінки розміщено в системі дистанційного навчання MOODLE.

 Дистанційні курси в системі MOODLE




Курс містить завдання, тести, опитування, лекційні матеріали, посилання на веб-сторінки і т.д.
Контроль виконання завдань та оцінювання здійснюється на всіх етапах роботи учнів. 
Учні 7-9 класів виконують дамашні тестові завдання. 

Відкриті уроки та друковані матеріали

1)    Урок «Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».

2)    Урок «Нітратна та фосфатна кислоти»

3)    Урок «Екологічні проблеми сучасного світу та шляхи їх розв’ння» (бінарний урок хімія-географія)

4)    Урок-тренінг комунікативних навичок "Екологічні проблеми сучасного світу та шляхи їх вирішення" - газета "Хімія" серпень 2010 р.

5)    Урок "Пластмаси, синтетичні каучуки, гума. Поняття про полімери Застосування пластмас на основі вуглеводнів" - газета "Хімія" грудень 2013 р.

6) Урок "Фізичні властивості металів та їх поширеність у природі" - газета "Хімія" лютий 2012 р.

7) Урок "Нерозчинні основи" - відкритий урок в гімназії № 86 "Консул" , в рамках конкурсу "Вчитель року - 2015" (районний тур - І місце)

8) Урок "Загальні способи добування кислот" - відкритий урок в ліцеї № 100 "Поділ", в рамках конкурсу "Вчитель року - 2015" (міський тур - ІІІ місце).


власнорозроблені вправи і завданя

1) завдання для роботи учнів 7-10-х класів в дистанційному курсі,
Приклад тестових завдань в системі ДН (дистанційного навчання).


2)    тестові завдання для 7-11 класів,

3)    розробки контрольних, самостійних та тематичних робіт.




Розробка авторських програм, науково-методичних матеріалів.
  •     розробила у 2001 році авторську програму з хімії для класів економічного напрямку навчання. Програма була затверджена на засіданні кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін КМІУВ ім.Б.Грінченка. Протокол №2 від 15.10.2001 р. За цією програмою кілька років викладала хімію в класах економічного профілю (далі в школі змінили профіль 10-11 класів на гуманітарний);
  •       постійно розробляю тестові матеріали для проведення попереднього, поточного, тематичного та підсумкового контролю знань  учнів;
  •     розробляю плани-конспекти уроків різних типів, з використанням різноманітних видів робіт.