w елементи педагогічних технологій
1) вокористання інтерактивних методів навчання,
Особливістю інтерактивного навчання є підготовка учня до життя в
громадянському суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з
будь-якого предмета шкільної програми. Уроки повинні надати учням основні
пізнавальні та громадянські вміння, а також навики і зразки поведінки.
Застосування інтерактивних технологій
висуває певні вимоги до структури уроків, які були реалізовані при викладенні
її орієнтовного варіанта в цьому посібнику.
Як правило, структура таких занять складається з п`яти елементів:
1) мотивація;
2) оголошення, представлення теми та
очікуваних навчальних результатів;
3) надання необхідної інформації;
4) інтерактивна вправа – центральна частина
заняття
5) підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.
5) підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.
Інтерактивне навчання:
- створити
комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність,
інтелектуальну спроможність;
- постійна,
активна взаємодія всіх учнів;
- учень і
вчитель є рівноправними, рівнозначними суб`єктами навчання;
- моделювання
життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми
на основі аналізу обставин та відповідної ситуації;
- створення
атмосфери співробітництва, взаємодії, можливість педагогу стати справжнім
лідером дитячого колективу;
- виключає
як домінування одного учасника навчального процесу над іншими, так і
однієї думки над іншою;
- учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.
2) впроводження ІКТ.
Запровадження
інформаційно-комунікаційних технологій – це вимога сьогодення. З метою надання учням допомоги в
отриманні необхідної інформації, використовую нові форми організації навчання.
Для цього створюю блоги за різними темами. Блоги веду з 2010 року.
На своїх уроках я систематично використовую відео- і комп’ютерну
техніку та можливості Інтернету з метою демонстрації малюнків,
графіків, динамічних зображень та ін., для контролю знань застосовую тестування, для самостійної роботи - створення міні-проектів.
До роботи залучаються як групи, так і
окремі учні.
Нові форми організації навчання за допомогою ІКТ, які я
використовую у своїй роботі:
Відеолекція або слайдлекція.
Онлайн-тестування
Створення блогів, сайтів,
Створення каналу на YouTube.
Метою цієї
роботи є надання учням допомоги в отриманні необхідної інформації в умовах
неможливості або обмеження відвідування школи. Учні можуть в зручний час
переглянути відеолекцїї, пройти тестування
(миттєво отримуючи результат), переглянути теоретичну інформацію, отримати відеоілюстрацію теоретичним відомостям
тощо.
Суспільно-політичні події, які мали місце в Україні,
відбилися на організації навчально-виховного процесу. Це
спонукало мене до створено ряду відеолекцій.
Така форма навчання
дає учням вичерпну
інформацію з конкретної проблеми
і містить перелік різноманітних завдань.
Наприклад,
працюючі над відеолекцією “Фізичні та хімічні явища”, учні не лише опрацювали теоретичний матеріал, а й
виконали практичні завдання, що дало
можливість вчителю оцінити роботу кожного.
Мої відеолекції:
1. Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що
їх супроводжують.
2. Взаємодія солей з металами.
До роботи по створенню
відематеріалів я
залучаю й учнів.
Так в минулому
навчальному році учениця 7 класу на районному етапі МАН з інформатики представила роботу “Валентність. Складання формул по валентностям елементів”., яка зайняла ІІІ
місце.
3) впровадження елементів дистанційних технологій навчання.
Дистанційне навчання – це форма організації і реалізації навчально-виховного процесу, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно екстериторіально (на відстані).
З
2009 року я в своїй роботі використовую елементи дистанційних технологій –
домашні завдання учні виконують в Інтернет-середовищі. Мої сторінки розміщено в системі дистанційного навчання MOODLE.
Дистанційні курси в системі MOODLE
Дистанційні курси в системі MOODLE
Контроль виконання завдань та оцінювання здійснюється на всіх етапах роботи
учнів.
Учні 7-9 класів виконують дамашні тестові завдання.
Відкриті уроки та друковані матеріали
1) Урок «Узагальнення та систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».
2) Урок «Нітратна та фосфатна кислоти»
3) Урок «Екологічні проблеми сучасного світу та шляхи їх розв’ння» (бінарний урок хімія-географія)
4) Урок-тренінг комунікативних навичок "Екологічні проблеми сучасного світу та шляхи їх вирішення" - газета "Хімія" серпень 2010 р.
5) Урок "Пластмаси, синтетичні каучуки, гума. Поняття про полімери Застосування пластмас на основі вуглеводнів" - газета "Хімія" грудень 2013 р.
6) Урок "Фізичні властивості металів та їх поширеність у природі" - газета "Хімія" лютий 2012 р.
7) Урок "Нерозчинні основи" - відкритий урок в гімназії № 86 "Консул" , в рамках конкурсу "Вчитель року - 2015" (районний тур - І місце)
8) Урок "Загальні способи добування кислот" - відкритий урок в ліцеї № 100 "Поділ", в рамках конкурсу "Вчитель року - 2015" (міський тур - ІІІ місце).
власнорозроблені вправи і завданя
Приклад тестових завдань в системі ДН (дистанційного навчання).
2) тестові завдання для 7-11 класів,
Розробка авторських програм, науково-методичних матеріалів.
- розробила у 2001 році авторську програму з хімії для класів економічного напрямку навчання. Програма була затверджена на засіданні кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін КМІУВ ім.Б.Грінченка. Протокол №2 від 15.10.2001 р. За цією програмою кілька років викладала хімію в класах економічного профілю (далі в школі змінили профіль 10-11 класів на гуманітарний);
- постійно розробляю тестові матеріали для проведення попереднього, поточного, тематичного та підсумкового контролю знань учнів;
- розробляю плани-конспекти уроків різних типів, з використанням різноманітних видів робіт.