Головним підґрунтям хімії є двоєдина проблема – одержання речовин із
заданими властивостями й виявлення способів управління властивостями речовин. Створена людством система хімічних знань з успіхом розв’язує цю проблему, а погляд на природу з точки зору хімії є важливою складовою наукової картини світу.
заданими властивостями й виявлення способів управління властивостями речовин. Створена людством система хімічних знань з успіхом розв’язує цю проблему, а погляд на природу з точки зору хімії є важливою складовою наукової картини світу.
63-тя Генеральна Асамблея Об’єднаних Націй прийняла резолюцію, яка проголошує 2011 рік Міжнародним Роком Хімії.
Підкреслено, що хімічна освіта й поширення знань про хімію мають надзвичайно важливе значення для розв’язання таких проблем, як глобальна зміна клімату, забезпечення надійних джерел чистої води, продовольства й енергії, підтримка здорового стану довкілля в інтересах благополуччя всіх людей. Завдяки фундаментальним і прикладним напрямам хімічної науки виробляються лікарські препарати, паливо, метали і практично всі види промислових товарів. Крім того відзначено, що у 2011 році у зв’язку із сотою річницею присудження Марії Складовської–Кюрі Нобелівської премії в галузі хімії з’являється можливість відмітити внесок жінок у науку. Також у 2011 році виповнюється сто років з дня заснування Міжнародної асоціації хімічних товариств, що дає можливість привернути увагу до необхідності міжнародної наукової співпраці.
Хімія займає особливе місце серед шкільних дисциплін. Разом з іншими предметами хімія покликана реалізувати мету загальної середньої освіти, розв’язувати завдання розвитку особистості, формування наукового світогляду, життєвої і соціальної компетентностей учня, відповідно до обраних напрямків і профілів навчання. Як навчальний предмет вона формує в учнів уявлення про наукову картину світу, формує їх світоглядну позицію і життєві переконання, дає можливість експериментувати, висувати і доводити наукові гіпотези. Але все це буде можливим лише в тому випадку, якщо в учнів у процесі навчання буде сформований інтерес до знань, інтерес до предмету. Пізнання – праця, що вимагає великої напруги.
Тому необхідно виховувати у дітей силу волі, уміння долати труднощі, щепити їм відповідальне ставлення до своїх обов'язків – всі ці якості, безперечно, стануть в нагоді їм в майбутньому. Але одночасно потрібно прагнути полегшувати їм процес пізнання, роблячи його привабливим. Ще К.Д.Ушинський писав: «...вчення, позбавлене всякого інтересу і узяте тільки силою примушення.... вбиває в учневі бажання до навчання, без якого він далеко не піде».
Впровадження сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій у процес викладання природничих дисциплін є одним з пріоритетних завдань сьогодення.
У сучасних умовах потрібно підготувати школяра до швидкого сприйняття й обробки інформації, яка надходить, успішно її відображати і використовувати. Кінцевим результатом впровадження інформаційних технологій у процесі навчання хімії, є оволодіння учнями комп'ютером як засобом пізнання процесів і явищ, що відбуваються в природі і застосовуються у практичній діяльності.
Переваги використання ІКТ:
- сприяє підвищенню мотивації навчання за рахунок підвищення рівня індивідуалізації навчання;
- дає можливості організації оперативного контролю за засвоєнням знань;
- поліпшується наочність подачі матеріалу за рахунок кольору, звуку і руху;
- комп'ютерні технології можуть бути ефективно використані для формування основних понять, необхідних для розуміння мікросвіту (будова атома, молекул), таких найважливіших хімічних понять як "хімічний зв'язок", при вивченні високотемпературних процесів (кольорова і чорна металургія), реакцій з отруйними речовинами (галогени), тривалих за часом хімічних досвідів (гідроліз нуклеїнових кислот) і т.д.
- прискорення на 10-15% темпу уроку за рахунок посилення емоційної складової;
- учні виявляють цікавість до предмета і легко засвоюють матеріал (підвищується якість знань учнів).
Забезпечуючи творче зростання учнів школи, вчитель повинен прагнути створити атмосферу дружньої взаємодії, умови розвитку творчого потенціалу учнів, довіри між учителем і учнями; сформувати в учнів потребу для подальшого росту, вмотивувати його творчість.
Представлені нижче матеріали мають на меті презентувати систему роботи учителя хімії в умовах реформування сучасної школи.
Інноваційні ідеї, покладені в основу моєї роботи:
Головним об’єктом у педагогічній роботі є учень. Тому і діяльність вчителя має бути спрямована на нього. В основі представленого досвіду лежать:
- особистісно-орієнтований підхід до організації навчально-виховного процесу;
- використання інтерактивних форм навчання;
- психологія успіху;
- впровадження інформаційних технологій в практику роботи вчителя;
- формування творчого учня.
Джерела інформації:
- Формування ключових компетентностей учнів через реалізацію гуманітарних аспектів Автор: Онишко О.О., учитель хімії, Артемівська школа № 10 Донецької обл.
- http://www.zakinppo.org.ua
- Використання прогресивних педагогічних технологій у підвищенні ефективності уроків і результативності навчання
- Бабанський Ю.К. Оптимізація навчально-виховного процесу. – М., 1982.
- Використання концепції оптимізації в навчально-виховному процесі з хімії. – Івано-Франківськ, 1984.
- Малахоткина И.Е. – Інформаційні технології у викладанні природничонаукових дисциплін, МОУСОШ №3 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар